Bank Pocztowy od września tego roku rozpoczyna program społeczny Cyberdojrzali – bądź mądrzejszy od oszusta! Głównym i pierwszorzędnym celem projektu jest przede wszystkim edukacja dojrzałych użytkowników z zakresu bezpieczeństwa w sieci, a co ważniejsze… Świadomego poruszania się w świecie płatności.

Czytaj też: mBank ostrzega przed oszustami – fałszywe linki w natarciu

Jak przyznają sami organizatorzy – znajomość zagrożeń i umiejętność reakcji jest niezbędna, jeśli faktycznie chcemy być bezpieczni w internecie. Do udziału w akcji zaproszono ekspertów z Policji i UOKiKu.

Równocześnie z rozwojem technologii i transformacji cyfrowej, a w efekcie nowych możliwości szybkich płatności… Coraz częściej stajemy przed nowymi rodzajami cyberprzestępczości. Oszustwa finansowe, których ofiarami padają wszyscy, ale przede wszystkim dojrzali użytkownicy, opierają się głównie na technikach manipulacyjnych. Co za tym idzie – takie psycho i socjotechniki wykorzystują życzliwość starszych i ich troskę o bliskich. Tylko w latach 2020-2022 policja odnotowała 2786 raportów o oszustwach z sektora finansowego. Dlatego też Bank Pocztowy podjął się projektu Cyberdojrzali – bądź mądrzejszy od oszusta, którego celem jest edukacja dojrzałych w poruszaniu się po sieci.

Czyatj też: Ustawa antyspoofingowa i antysmishingowa przyjęta przez Sejm

Start programu edukacyjno-społecznego Banku Pocztowego – „Cyberdojrzali – bądź mądrzejszy od oszusta”

W międzyczasie bank buduje przekaz nieco inaczej niż dotychczas cyberbezpieczeństwo pojawiało się w mediach. Motywuje równocześnie dwie grupy docelowe – dojrzałych i ich dorosłych dzieci – do rozmowy! Wszystko po to, by chronić każdego przed podjęciem nieodpowiedniej decyzji!

Start programu edukacyjno-społecznego Banku Pocztowego - „Cyberdojrzali - bądź mądrzejszy od oszusta”

Widząc, że oszustwa internetowe coraz częściej dotykają Polaków, w tym szczególnie osoby starsze, rozpoczynamy akcję edukacyjną „Cyberdojrzali – bądź mądrzejszy od oszusta”. Chcemy w ten sposób promować bezpieczne korzystanie z bankowości i poszerzać wiedzę obywateli w tym zakresie. W przemyślany sposób włączamy się w walkę z oszustami, pokazując jak uniknąć ich metod, jak chronić swoje finanse i na co uważać. Korzystamy przy tym z wiedzy naszych bankowych ekspertów, a także specjalistów z Policji i UOKiK.

– Radosław Kazimierski, Dyrektor Departamentu Marketingu i PR Banku Pocztowego.

Co ciekawe, realizowane webinary w ramach pierwszego etapu można będzie obejrzeć bez konieczności logowania na kanale YouTube Pocztowego! A także – na specjalnej stronie www.pocztowy.pl/cyberdojrzali.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *