Przestępcy od jakiegoś czasu znów podszywają się pod bank BNP Paribas. Atak na klientów BNP to fałszywe SMS-y na telefony komórkowe o treści:

BNP Paribas: zweryfikuj swoja tozsamosc w przeciwnym razie Twoje konto zostanie tymczasowo zablokowane [LINK]

Link, co ciekawe, prowadzi do strony imitującej wyglądem prawdziwą stronę banku. Jak pewnie się domyślacie – wciąż jest nieco inna niż ta prawdziwa. Fałszywa strona przede wszystkim wyłudza dane logowania i dane osobowe. W efekcie – już uzupełnienie podstawionych przez oszustów formularzy może skończyć się kradzieżą pieniędzy z konta bankowego ofiary. A na co to komu? No, właśnie.

Atak na klientów BNP - co tym razem?

Atak na klientów BNP – co tym razem?

Jeśli otrzymałeś tę wiadomość i nie kliknąłeś w link, nie musisz niczego robić. Samo otrzymanie wiadomości nie jest jeszcze dla Ciebie groźne. Jeśli jednak dałeś się złapać i kliknąłeś w link, a co ważniejsze – uzupełniłeś widoczny na stronie formularz… Natychmiast skontaktuj się z bankiem!

Taki atak na klientów BNP może nie dojść do skutku, czyli nie pozbawić Cię pieniędzy, jeśli weźmiesz do serca jedną, naprawdę prostą zasadę.

Zawsze przed logowaniem na stronę banku sprawdź adres URL strony, na której się logujesz. Zrób to bardzo dokładnie, bo każda, nawet najmniejsza różnica, może okazać się zabójcza dla Twojego konta!

Jeśli z kolei nie masz pewności, czy to faktycznie taka instytucja potrzebuje od Ciebie jakiegoś uzupełnienia dokumentów, to zaloguj się przez aplikację mobilną. W sekcji wiadomości znajdzie się wówczas ewentualna prośba o uzupełnienie dokumentacji. Oczywiście, o ile takie faktycznie zostały przez bank wystosowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *