Wczoraj mówiło się o Allegro, dziś w tle przewija się Netflix. Przestępcy, jak widać, nabierają coraz to nowszych kompetencji, by się nie nudzić. Kolejnym celem kampanii phishingowych jest Netflix. A ściślej mówiąc – jego użytkownicy.
Czytaj też: Aukcje odwrócone – jak oszukano dziesiątki tysięcy Polaków?
Tym razem, jak się okazuje do internautów docierają wiadomości w większości z numerów francuskich (zaczynających się od +33). W kontekście ów wiadomości oszuści nie używają nadpisów, nazwę nadawcy z kolei zawierają bezpośrednio w treści wiadomości.
NETFLIX: Twoja ostatnia płatność została odrzucona, prosimy o potwierdzenie informacji o płatności. hxxps://moje-konto-abonament[.]com/
Netflix: Ostatnie automatyczne wycofanie Twojej subskrypcji nie powiodło się. Zaloguj się, aby zaktualizować swoje informacje za pośrednictwem : net.payment-security[.]com
W efekcie kliknięcia w link przenosimy się na stronę logowania Netflixa w wersji angielskiej!
Netflix nie odrzuca Twoich płatności – uważaj!
Czy kiedykolwiek ktokolwiek z Was widział polecenie zidentyfikuj się? No, właśnie. Ciekawe, z jakiego translatora ono pochodzi! Oczywiście, wpisanie danych logowania oznacza jedno. Że trafią one do przestępców. Ci z kolei dalej mogą sprzedawać dostęp do konta ofiar, albo… Szukać, czy podobnych danych nie użyliśmy w innych popularnych serwisach.
Czytaj też: Uważaj na fałszywe reklamy inwestycyjne
A jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości co do swoich płatności w Netflixie, po prostu się nań zalogujcie. Ale na prawdziwy adres, a nie ten z SMSów z Francji.
Czytaj też: Najdroższy kredyt świata na Messengerze