Na skrzynki mailowe Polaków właśnie trafiają fałszywe wiadomości. Internetowi złodzieje podszywają się pod różne banki, na przykład Santander czy Pekao. E-maile mają tytuł… Tymczasowa blokada karty, albo Twoja karta tymczasowo zablokowana.
Czytaj też: Kolejna fala wyłudzeń danych SMSami – komunikat PGE
Szanowny Kliencie, Twoja karta została użyta nielegalnie z adresu IP 42.109.88.20. Ustaliliśmy, że ktoś używa Twojej karty bez Twojej zgody. Kliknij poniższy link, aby otworzyć bezpieczne okno przeglądarki i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby chronić swoją kartę przed oszustwami.
——–
* Potwierdź swoją tożsamość lub Twoje konto zostanie zamknięte w ciągu 24 godzin.
Dziękuję za twoje zaufanie,
Tymczasowa blokada karty – uwaga na maile z banku
Jeśli z kolei kliknąłeś w taki link – odbiorcę przeniesiono na fałszywą stronę logowania, która wyłudza dane. W efekcie, z konta ofiary znikają środki pieniężne.
Czytaj też: Ponad połowa Polaków nie wie, jak reagować na wyciek danych
Co ciekawe, jeśli podałeś dane na takich stronach – natychmiast skontaktuj się ze swoim bankiem. Samo otworzenie wiadomości nie stanowi jednak ryzyka. A co ważniejsze – samo kliknięcie w link także.
A jak możesz w razie „W” zastrzec kartę? Każdą kartę możesz zastrzec przez całą dobę pod numerem telefonu 1 9999, dzwoniąc z zagranicy: 48 61 81 19999. Z kolei jeśli nie zamierzasz dzwonić, albo nie masz takiej możliwości… Możesz zastrzec kartę także w usługach Bankowości Elektronicznej Santander internet i Santander mobile lub osobiście w dowolnym oddziale Banku.
Czytaj też: Przestępcy wciąż wyłudzają kody BLIK